Czy to normalne ze nie odpala

Kategoria: Specyfika sześćsetek



filipgd
2009-12-20, 14:08
Witam

Od jakiegoś czasu męczę moją 51j z90r bo nie chce odpalić, pewnie ze względu na temperatury.
Chciałem spytać czy to normalne ze poniżej 0 są problemy ew. staje się to nie możliwe.
Kawa mojego kumpla odpala w tych samych warunkach bez większego problemu ale jest z 2000r
Świece lekko mokre, ale próbowałem też bez ssania żeby nie zalewać.
Nawet nie jęknie
Jakiś czas temu jak już było zimno paliła na 3 gary ..
Jestem lekko zmartwiony bo nie wiem co się dzieje, na jesień paliła dobrze.
Wymieniłem niedawno wydech czy może mieć to jakieś znaczenie bo nie wydaje mi się.
Dzięki za info pozdrawiam

Chcę poprostu usłyszeć ten warkocik
qwertx01
2009-12-20, 14:19
pewnie aku słabe... Generalnie nie ma co się martwić! Zima...
xj2006
2009-12-20, 15:47
 	  			  
poniżej 0 są problemy ew. staje się to nie możliwe.


miałem tak samo
filipgd
2009-12-20, 17:38
aku jest ok, iskra jest

paliwo też, po prostu nie odpala
nie wiem co się dzieje
arcias
2009-12-21, 00:18
 	  			  
aku jest ok, iskra jest
paliwo też, po prostu nie odpala
nie wiem co się dzieje


Jeżeli wszystko jest o.k. to jak masz autko to weź kable i podłącz aku moto do aku samochodu, zalej gaźniki i pal Musi odpalić prawdopodobnie masz mało amperów i to jest przyczyna. Miałem podobnie. Wymiana aku pomogła
filipgd
2009-12-21, 18:37
Ok sprawdzę to ale naprawdę wątpię ze to pomoże

Rozrusznik kreci ładnie, daje rade tak przez kilka dobrych minut non stop wiec to raczej nie to.
Wczoraj przeczyściłem świece szczotką drucianą, bez efektów.
Po kilkunastu sekundach kręcenia ze ssaniem były mokre, wcześniej próbowałem bez ssania, też nic.
Później przy kręceniu spróbowałem odkręcić manetkę i poczułem paliwo - pewnie zalany, wykręcę świece i dam odparować.
Cholera żeby nawet nie pierdnął, sprawdzę ten akumulator
Pozdrawiam
sorier
2009-12-21, 19:18
Oj lubisz się znęcać. Jak nie zapalił wczoraj to i dzisiaj nie odpali. Jeżeli silnik nie odpala po kilku sekundach nieprzerwanego "kręcenia" to nie odpali i po 5 minutach takiego kręcenia. Pogarszasz tylko sprawę bo coraz więcej paliwa dostaje sie do cylindrów. 

Załatw sobie jakąś "farelke". Wykręć świece. Skieruj dmuchawę na głowice od przodu silnika i grzej aż cała głowica będzie ciepła. Świece wygrzej palnikiem gazowym (albo na kuchence gazowej. Teraz musi odpalić.
Walek
2009-12-21, 22:08
ja jak miałem jeszcze XJ, to też nie chciała zimą palić, ale co ciekawe po pchnięciu ją zaledwie 5 - 10 metrów załapywała i pochodziwszy na ssaniu dawało się już normalnie jeździć....Jeździłem zawsze w wigilie
nikodem783
2009-12-22, 18:19
51J tak ma. 


Co prawda zajomy miala taka sama i mu palila zimna ale wtedy to ona by nastolatka a nie podeszla pani wieku sredniego.

Mi rowniez nie palila zima ale w glebi mojej nirvany bylem pewnien ze zapali jak ogrzeje silnik. Mialem plan podlozyc znicz i tak zostawic na godzinke pod silnikiem ale nigdy tego nie sprawdzilem.
robell
2009-12-22, 19:22
Kolego , ja mam taki sposób że sciągam filtr powietrza i za pomocą zwykłej suszarki do włosów "podaję" gorące powietrze do kolektorów dolotowych i wtedy odpala na 100%. Jest to też dobry sposób na "zmiękczenie" opornych gum i wyciągnięcie gażników w zimie. Miłej pracy i wesołych świąt
nikodem783
2009-12-23, 13:01
Genialne !!


Moze sie jeszcze przydac bo zamierzam kupic znowu xjote
MCIECHOWSKI
2010-01-05, 13:12
Rzeżnie robisz swojej maszynie.


Olej masz pewnie 10W - to oznaczenie plus temperatura poniżej zera to tak jakby metal tarł o metal.
+ wszystko to co kolecy napisali o kondensacji pary wodnej.
Miłej zabawy.
Veyron
2010-01-05, 13:53
 	  			  

Olej masz pewnie 10W - to oznaczenie plus temperatura poniżej zera to tak jakby metal tarł o metal.


Z tego zdania nic nie rozumiem. Mozesz rozwinac?
krzysztof100
2010-01-06, 10:08
 	  			  


Oznaczenie oleju 10W -40 to olej który w tem. poniżej 10 stopni Celcjusza traci swoje własności.
Przy tem 0 stopni jest zbyt gęsty aby smarować właściwie cylinder i tłok.
Zabawa z odpalaniem aż akumulator się rozładuje to nie jest to co silnik lubi zimą.
Jeśli już to silnik do jazdy zimą powinien być zalany 0w-40
Zero oznacza że w tem 0 stopni posiada swoje własności w normie i jest bardziej rzadki.
10W tylko własności w normie do 10 stopni Celcjusza.
-40 to górny zakres temperatur dla danego oleju.



Z całym szacunkiem, ale nie masz racji.
Z tego co napisałeś zgadza się to, ze pierwsza liczba określa właściwości smarne itp. oleju w niskich temperaturach a druga liczba w wysokich temperaturach. Jednak liczba 10 i liczba 40 nie oznacza temperatury, są to tylko ustalone liczby a temperatury można wycyztać ze specyfikacji danego oleju. Nie myślisz chyba, ze olej 10W40 nadaje się do stosowania tylko w temperaturach od 10 do 40 st.C
Pół Europy jeździ samochodami na oleju typu 10W40 i myślisz, ze zimą nie ruszają auta ?

Prawdą jest to co piszesz, że olej 0W szybciej w niskich temperaturach wytworzy właściwy film olejowy pomiedzy współpracującymi elementami silnika niż np. 10W czy 15W jednak te liczby to NIE TEMPERATURY.
Batman
2010-01-06, 10:25
A ja myślałem, że na przykład 10w40 oznacza 10 wschód, 40 północ...    


A tak na serio tu jest wszystko wyjaśnione:


Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.

W praktyce przedstawia się to się to następująco:

- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,

- 5W - 25 do - 30°C,

- 10W - 20 do - 25°C,

- 15W - 15°C do - 20°C,

- 20W - 10°C do - 15°C,

- 25W - od -10°C do 0°C.



Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.



Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.
KrzysztofT
2010-01-06, 10:25
Witam

Co do olejów i ich temperatur pracy polaeam:
www.zsmors.aplus.pl/mat_dyd/kl_III_wykl_7.ppt
Pozdrawiam
karolll
2010-01-06, 11:05
Przecież są oleje o oznaczeniu 15w i więcej które są syntetyczne
kamin
2010-01-06, 13:22
Całą specyfikację olei świetnie opisał batman, nadgorliwie dopisze tylko że jeśli silnik zalany jest olejem 20 W 40 to nie znaczy to że nie zapali w temperaturze -20. Zapali na pewno i na pewno się nie zatrze jeśli nie będziemy go przeciążać w pierwszej fazie nagrzewania.Może byłby problem gdyby silnik był świeżo złożony [suchy] i zalany takim olejem, ale w eksploatowanym silniku olej jest na panewkach bo wszystko nie ścieka, tylko gęsty wolniej dociera kanałami by stwożyć ciśnienie, ale jak mówią starzy polacy z ''ostrożna wszystko można''. A kto wie jaką specyfikację ma ''superol''? I ciągnik odpala w temperaturach niższych niż -15.
Veyron
2010-01-06, 21:07
Batman podal prawie cala specyfikacje olejowa bo w okresleniu wlasnosci oleju dostajemy takze informacje o klasie jakosciowej oleju API. Jednak w przypadku pojazdow z silnikami produkowanymi seryjnie jest to wartosc w pewnym sensie pomijalna, gdyz produkowane wspolczesnie oleje przewyzszaja jakoscia wymagania takich silnikow. Co do superolu to olej w pelni mineralny i jakos ponizej -20st.C "zamarza" tzn. jest to temperatura jego topnienia. 

Przy uruchamianiu naszych silnikow z gaznikami podcisnieniowymi w eksteremalnych temperaturach balbym sie bardziej o delikatne, usztywnione temperatura membrany niz o panewki skapane np. w Motulu
MCIECHOWSKI
2010-01-07, 10:51
Wiedziałem że rozpętam burzę.

Chodziło mi o to że za zabawa poniżej zera z zapalaniem na gęstym oleju nie słuzy silnikowi.
Ale fajnie bo coś się dzieje.
armen1pl
2010-01-07, 18:11
ja w te zimowe pory najpierw krece rozrusznikiem tak by ten olej rozbryzgal sie troche po wewnetrznych czesciach silnika a potem dopiero CHOKE i rozgrzewamy sie... widzieliscie kiedys jak odpalaja samoloty z silnikami gwiazdowymi? tam zanim odpala, obroca pare razy smiglem by olej przewalić nieco... pozdrawiam
grzela
2010-01-08, 00:38
MCIECHOWSKI napisał/a:


Oznaczenie oleju 10W -40 to olej który w tem. poniżej 10 stopni Celcjusza traci swoje własności.
Przy tem 0 stopni jest zbyt gęsty aby smarować właściwie cylinder i tłok.

mocne
Arek
2010-01-08, 08:41
no temat jest masakra     

z reszta nie pierwszy i nie ostatni z tej serii (jaki olej...)


ale koledzy wyprostowali sprawę i doszli do prawdy
emil
2010-01-12, 23:00
poniżej zera, ale tak troche grubo poniżej
Arek
2010-01-13, 14:31
ja tez ! ja tez ! ja też chce uspokoić!!
filipgd
2010-01-16, 18:34
Olej mam chyba 15W więc nie ma tragedii

Na pewno nie jest zdrowe piłowanie motocykla w niskich temperaturach ale bez przesady.
Jak nie odpalał tak nie odpala. Dam sobie spokój i poczekam aż będzie +10 a nie -10 jak teraz.
Tak sobie myśle że może szlak trafił cewkę bo nic innego już mi nie podchodzi, iskra niby jest ale nie wiem czy nie za słaba, już zgłupiałem.
Po dłuższym kręceniu na ssaniu śmierdzi paliwem więc jego brak odpada.
Próbowałem ogrzać garaż farelkami do normalnej temp. ale nie odpalił.
Dzięki za podpowiedzi będę się odzywać jak nie odpali na wiosnę
Arek
2010-01-25, 14:13
robilem właśnie test olejowy     

temp otoczenia - 17 stopni C.

OLEJE NIE UŻYWANE
20w50 - glut , nie wierze ze da sie go pompować
10w40 - dość gęsty - ale pompa powinna zassać.
5w40 - wiem że mam w warsztacie ale nie znalazłem

EDIT
Znalazłem dziś w garażu (-15 stopni C) 5l opakowanie z przepracowanym castrolem 10w40 - konsysntencja - budyń (na początku myślałem że sie zamarzł ale energicznie zacząłem trząść opakowaniem i zobaczyłem że nie jest tak źle
Tak więc nie wiem jak odpalają samochody w te mrozy


Podobne tematy:
Czy to normalne??!!
CZY TO LEGALNE ?? ? ZE UBEZP. NIE CHCE WYDAC DRUKU E 106
Czy to normalne ze Immolate trzyma ze 10 tików kiedyś trzyma
CZY TO NORMALNE - kontrolka oleju mrygnie przy odpalaniu